Posle uzimanja STEROIDA


Šta se događa kada prestanemo uzimati steroide, kako se osećamo, kako trenirati i kako sačuvati dobijenu masu?

Da, nakon svakog završenog ciklusa sa steroidima izgubicemo deo mase koju smo dobili. Nešto od te mase je i masno tkivo koje smo eliminisali posebnim vrstama treninga i ishrane nakon ciklusa za masu, a nešto izgubljene mase je i mišicno tkivo. Ne zaboravimo, još kada smo se rodili, genetski kod našeg razvitka bio je zapisan i dosta konstrukcijske grade smo nasledili od roditelja, kao i oni od svojih. Zato je neko visok 190cm, a neko samo 160, neko je deblji, neko mršaviji, neko može jesti sve i svašta i opet se ne goji, a neko ima spor metabolizam i sklon je debljanju…

Sve to se se vidi i u svetu sporta, a posebno bodybuildinga, gde grada tela igra kljucnu ulogu jer neko uz manje napora postiže bolje i brže rezultate. Telo je cudan stroj i uvek pokušava vratiti stvari na genetski nivo, npr. Koliko vrhunskih bodybuildera je nakon prestanka bavljenja bodybuildingom izgubilo i do 80% mišicne mase koju su stekli treningom. Naravno, to se nije dogodilo brzo, ali tokom godina telo se vraca na genetske osnove i to niko do sada nije uspeo potpuno spreciti.

Možda se onda pitate kako da profesionalni bodybuilderi godinama izgledaju sve bolji i bolji. Odgovor je vrlo jednostavan – oni se nikada ni ne skidaju sa steroida, oni samo promene vrstu i kolicinu koju uzimaju. Njihovo “skidanje” je samo uzimanje 5 tableta Dianabola umesto redovnih 20 tableta, uzimanje 400mg testosterona od uobicajenih 1000 nedeljno i slicno.

Možda se onda pitamo: Pa zašto onda treniramo, trudimo se a mišice cemo izgubiti kad–tad. Ako tako razmišljamo onda se odmah možemo pitati i zašto jedemo i dišemo kad cemo svejedno jednog dana umreti!?

Naravno, svi želimo izgledati što lepše i osecati se što bolje i zato se i bavimo fitnesom i bodybuildingom. Dobro, ovo je bio malo duži uvod i ako ste izdržali citati do sada, molim vas citajte i ovo što sledi, a sada želimo konkretno videti kako što duže sacuvati mišicnu masu ali i motivaciju za trening, koja narocito nedostaje kada više ne napredujemo onom brzinom kao kada uzimamo steroide.

Odmah nam je dakle jasno da cemo svakako izgubiti deo mišicne mase koju smo dobili tokom, recimo 12 nedelja na ciklusu sa steroidima. Uzmimo npr. da smo dobili 10 kg ciste mišicne mase (što je neka minimalna do srednja vrednost, zavisno od genetike, vrsti i kolicini steroida, programu ishrane, treninga itd.) pitanje je koliko ce nam mišicne mase ostati nakon ciklusa!?

Nemojte se iznenaditi ako kažem da je vrlo lako izgubiti i do 80% te iste mišicne mase koju smo danima mukotrpno skupljali, pazeci na ishranu, odmor, intenzivno trenirajuci 5-6 puta nedeljno, trošeci velike kolicine novca na trening i preparate.

Hajdemo videti zašto se to može dogoditi i ono najvažnije; šta i kako raditi da se to NE dogodi. Tokom uzimanja steroida, deo testosterona se pretvara u estrogen-ženski hormon koji muškarcima stvara dodatne teškoce jer nam kvari raspoloženje i osecamo se umorni i bezvoljni.

Mnogi nakon ciklusa prekidaju trening jer nemaju više volje da treniraju pošto sad više ne mogu dizati velike težine, trening nije više tako intenzivan, više se umaraju, jer sada nema steroida koji ubrzavaju oporavak, prestaju se pravilno hraniti jer misle kako su sada sve postigli pa nije potrebno paziti šta i koliko jedu, sada jedu nezdravu, masnu i hranu punu ugljeno hidrata, možda više vremena provedu lencareci pred TV-om ili u kaficima na pivu itd.

Dragi prijatelji, nema lepšeg nacina da upropastite sve postignute rezultate i sav uloženi trud od ovog gore navedenog, zato bolje citajte dalje i proverite kako to možete uz malo dobre volje i naravno, discipline spreciti.

Sve što radimo prvo se stvara u glavi, zato moramo od mozga i krenuti. Moramo razviti jaku mentalnu i emocionalnu snagu.

Mislite na sav trud, energiju, entuzijazam koji ste uložili do sada i nemojte misliti da i sada morate trenirati jednako intenzivno kao da sada. Koristite manje težine, manji broj serija, ponavljanja. Razvili ste solidnu mišicnu masu i sada se koncentrišite na manje mišicne grupe, radite na detaljima radite izolacione vežbe, koristite razlicite sprave i vežbe koje još možda niste radili, radite sklekove, trbušnjake, razboj itd.

Smanjite kolicine hrane koje ste do sada unosili da se sada ne bi ugojili, ali pazite na pravilan odnos Proteina/ugljeno hidrata/masti, pazite na da se dovoljno odmarate iako sada možete imati više kardio vežbi, slicno kao i na treningu za definiciju.

Važno je osim toga ne propuštati treninge, barem tri puta nedeljno, gledajte druge kako treniraju i crpite njihovu motivaciju i vi ste naporno radili u programu za masu i definiciju, uložili ste mnogo i energije i novaca pa zašto bi dozvolili da oni napreduju brže od vas. Jednostavno sada je vreme da pokažete vašu tvrdoglavost i upornost.

Odlicna stvar je poceti uzimati creatine monohidrat, Ephedrin i svakako Androstenedione (CLOMIFEN) koji pomaže sopstvenu produkciju testosterona i pomaže održavanju pa cak i prirastu mišicne mase nakon ciklusa sa steroidima. Da bi pojacali imunitet, koji je delomicno oslabljen nakon ciklusa svakako uzimajte multivitaminske komplekse i na kraju sve ovo ce vam pomoci da aktivno prodete vremenski period do sledeceg ciklusa bez nepotrebnog gubitka mišicne mase, a ujedno dovoljno motivirani za aktivni život.

Napišite vaše mišljenje

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s